maandag 3 februari 2014

Nu ligt Bumba 's nachts ook in een zacht bedje

Met kerst kreeg mijn 2 jarig nichtje een prachtig wiegje van mijn schoonmama, samen met een grote Bumba van mijn schoonzus. Jammer genoeg was het dekentje erbij wat klein, en het matrasje wat dunnetjes. Nadat de examens gedaan waren, en ik de afmetigen kreeg, maakte ik een nieuw setje.


Voor de matras hadden we op zolder nog een rol met mousse van 2 cm dik. Die had mama gebruikt om de stoelen te vernieuwen, en omdat er nog over was, mocht ik er een beetje gebruiken. Ik stikte er een witte hoes over, zodat de mousse niet meer zichtbaar was. Dan maakte ik ook nog een klein kussentje en een donsdekentje (een gesukkel, maar het was het waard).


Ik had in mijn stoffenvoorraad nog een lapje stof dat net groot genoeg was, en dat ik lekker vrolijk vond. Het is een wit met roze wiegje, dus het past perfect. (Hopelijk vinden mama en dochter dat ook)

De kussensloop is gemaakt met 2 panden aan de achterkant. Dat kan er dan gemakkelijk af om te wassen.


Voor het dekbedovertrek werkte ik met kamsnaps. Een insloopstrook leek mij te groot gefoefel voor een poppenbedje. 


En ook een bijpassend hoeslaken kon niet ontbreken. Ik stikte onderaan een boord waar ik een elastiek doorrijgde. 


Natuurlijk legde ik mijn labeltjes klaar, maar vergat ik die tussen de naad te stikken. Ik besliste om ze dan gewoon zo op de kussensloop en het dekbed te stikken. Het hoeslaken heeft geen labeltje gekregen.


Zo, hopelijk valt het in de smaak, en heeft Bumba nu een goede nachtrust.


Stof: Veritas
Patroon: Zelf

1 opmerking:

  1. Zeer leuk setje! Hier zal je kleine nichtje zeer blij mee zijn.

    Creatieve groetjes van het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen