dinsdag 18 februari 2014

De Ariadne Tunic

De Crea Mama's zijn een onderdeel van de facebookgroep De Stoffemiekes. (Oorspronkelijk waren het twee aparte groepjes, maar ze besloten toch te fuseren)
Elke maand naaien De Crea Mama's (overigens niet allemaal mama's hoor) samen een projectje. Je kan enkele voorstellen doen, en per maand mag iedereen zijn stem uitbrengen. Het projectje met de meeste stemmen (of 2 projectjes) wordt dan gekozen als 'projectje van de maand'. Daarna heb je (hoe raad je het) een maand tijd om het projectje te maken. Verplicht ben je natuurlijk niet, maar het is wel leuk om samen aan iets te naaien. Zit je ergens met een probleem, dan krijg je onmiddellijk hulp.

Deze maand stelde ik de Ariadne Tunic voor. Het is een gratis te downloaden patroon voor een dames t-shirt. Aangezien dit project gekozen werd (samen met de Wise Owl Accessory Holder), was ik dus wel moreel verplicht de Ariadne Tunic te maken.

En ziehier, het resultaat:


Ik had nog ergens een restje stof liggen (waar ik ooit de Eva Dress uit maakte) dat nog groot genoeg was. Omdat het nogal een donker stofje was, besloot ik een accent te maken met een rode halsboord. Alle naden stikte ik ook met rode overlockgaren, gewoon, omdat ik daar zin in had (en omdat ik geen blauw had dat paste). Ik trok er geen foto van, omdat ik vermoed dat mensen niet echt geïnteresseerd zijn in hoe het t-shirt er aan de binnenkant uitziet.
Ik koos voor rood, omdat ik een rode broek heb die ik supergraag aandoe. Die broek ligt nu echter in de was, dus voor de foto werd het een andere broek. Je moet maar je fantasie gebruiken en denken dat mijn broek dus rood is :)

En de achterkant:


Met de boord had ik wel wat problemen. Ik snapte niet echt heel goed hoe je de halsboord er aan moest stikken, en deed dus maar iets op goed geluk. Maar eigenlijk ben ik wel blij met het resultaat :)
Enkel het cirkeltje op het achterpand is niet helemaal zoals ik wilde. Ik heb er een zeer fijne elastiek ingeregen, omdat de boord daar wat flubberde. 
Voor een volgend t-shirtje weet ik al wat ik anders zou doen, maar voor nu ben ik zeer tevreden.

Patroon: Ariadne Tunic
Stof: Sleepstraat Gent

1 opmerking: