dinsdag 11 februari 2014

Een nieuwe hoes voor mijn nieuwe lappie

Voor mijn verjaardag (oktober) kreeg ik een nieuwe laptop. De oude crashte vaak, had een batterij die niet meer werkte en veroorzaakte dus meer frustratie dan iets anders. Ik koos eenzelfde grootte, maar toch was de vorm wat anders. Met als gevolg dat mijn laptophoes niet goed meer paste.
Door blok en examens kwam het er maar niet van om een nieuwe hoes te naaien. Ik bleef de oude gebruiken. Mijn laptop kon er net in, maar het paste toch niet goed.

In de lesvrije week ging ik met mijn mama naar de stoffenwinkel. Ik koos twee quiltstofjes van dezelfde reeks die dus zeer goed bijeen pasten. Wegens de print van de buitenstof moest ik wel meer kopen dan ik nodig had en gebruikte maar de helft. Maar een print in de verkeerde richting, dat gaat toch niet? Wat ik met de rest zal doen, weet ik nog niet. (Sorry, we dwalen af)
Aan de kassa volgde nog een leuke verrassing: mijn moeder haalde haar centjes boven: de stofjes kreeg ik cadeau :)

Thuis begon ik onmiddellijk. Stofjes knippen, vlieseline strijken en de naaimachine uithalen natuurlijk :)

Hoewel het patroon gebruik maakte van velcro, ging ik toch voor de kamsnaps. De binnenste liet ik enkel aan de buitenstof tevoorschijn komen. De cap zit dus tussen de voering, zodat het geen krassen kan maken op mijn laptop. De buitenste kamsnaps stak ik wel door alle lagen van de stof.

En ziehier, het resultaat:


Detail van de Kamsnaps (sorry voor de niet zo goede kwaliteit):


Stofje aan de binnenkant:


En ook nog een foto van de achterkant, omdat het zo'n leuk stofje is:


Stof en voering (H640): Frans Stael
Patroon: Peachy laptophoes 

1 opmerking:

  1. Inderdaad, echt een heel leuk stofje! Daar kan je weer een aantal jaren vreugde aan beleven tot ook deze laptop het begeeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen