maandag 30 december 2013

Secret Santa 2013

Dit jaar deed ik voor de eerste keer mee met Secret Santa.
Je moest er voor zorgen dat je 'slachtoffertje' zijn/haar pakje op 27 december kreeg. Ik verstuurde het mijne iets eerder, omdat ik er zeker van wilde zijn dat de post het pakje op tijd afleverde.

Op 27 december kreeg ik opeens een facebookberichtje van een toffe madam, met de vraag of ik thuis was. Ik was thuis, maar ze moest er mijn "Ik-ben-aan-het-studeren-dus-loop-ik-rond-in-gemakkelijke-doch-niet-zo-fashionable-kleren"-look bijnemen. 
's Middags stond ze dan aan mijn deur, met een supertof pakje. Enkel en alleen door mijn blog en pinterest te lezen. (En misschien ook wel talloze facebookberichtjes op verschillende groepjes)

Dit is wat ik kreeg:



- Een kerst/nieuwjaarskaartje.

- Kabelhoudertjes zodat bv mijn oortjes, opladers,... niet meer verstrikt raken. Ze zijn al in gebruik en goedgekeurd ;-)
- Een zakdoekzakje.
- Een kersenpitkussentje voor in de nek in de vorm van een poes.
- Stof (want ik had ooit ergens op facebook gezegd dat ik t-shirtstof vergeten was op mijn laatst bezochte Stoffenspektakel, en voor een nieuw Stoffenspektakel moet ik helaas nog eventjes wachten)
- En mijn favoriet: zo'n zakje om aan tafel te hangen terwijl je aan het naaien bent. Dan kan je daar je draadjes,... droppen voordat je ze later in de vuilbak werpt. En hangen je kleren niet meer vol :-) De tekst er op maakt het nog superder (is dat eigenlijk wel een woord?): "I love my Sjoe" en "What's sewing, doc?" En de extra figuurtjes er op maken het helemaal af!

Zalig toch hoe iemand die jou niet kent, zo's persoonlijk cadeau kan geven? (En dan ook nog zo veel!) Sjoe vond het in elk geval ook een supercadeau ;-)

Mijn cadeautjes dan voor haar:

Ik deed ook mijn best, en al was het dan misschien minder dan wat ik kreeg, ik hoop toch dat ze er blij mee was! (Want ik kon het niet persoonlijk afgeven omdat ze toch net iets te ver woonde)



- Een warmtekussen. Ik gebruikte een mengeling van lijnzaad en rijst, omdat deze beide online geprezen worden als alternatief voor kersenpitjes, en ik had van elk net niet genoeg, dus werd het een mengeling.
- 2 schriften die ik voorzag van een hoesje, met behulp van het patroon in Zo Geknipt.
- Ook een zakdoekzakje, omdat het altijd handig is zakdoekjes bij je te hebben.

Conclusie van de dag: als Secret Santa volgend jaar opnieuw georganiseerd wordt, doe ik zeker opnieuw mee! Het was een superervaring!

1 opmerking: