dinsdag 3 december 2013

Labeltjes!

Met transferpapier maakte ik nog eens een nieuwe lading labeltjes.
Heel professioneel natuurlijk ;)
Eerst maakte ik in Powerpoint mijn logo. Ik maakte er zonder bloemetje/figuurtjes, en ook met. Dan heb ik wat variatie, en kan ik kiezen afhankelijk van het kledingsstuk. Daarna werd deze afbeelding verkleind en in een tabel in Word gezet (gespiegeld!), en veel gekopieerd natuurlijk.


Bij het printen op het transferpapier deed de printer eventjes raar, dus de bovenste 2 rijen waren ontbruikbaar :(
Daarna alles uitknippen, zo dicht mogelijjk tegen de figuur. (De lijntjes van de tabel drukte ik af, omdat ik dan een rechte lijn heb die ik kan volgen)


Ik had een statijnlint (breedte 16mm) gekocht in de Veritas. (Opgepast: gebruik GEEN satijn. Om de een of andere reden kwam mijn kledingstuk uit de wasmachine zonder opdruk op het labeltje. Katoen zou wel moeten lukken) Alle stukjes moet je dus naast elkaar erop vaststrijken (lees de gebruiksaanwijzingen van het transferpapier om zeker te zijn dat je het goed doet). Tussen elk labeltje liet ik ongeveer 2 cm open, als je dan alle stukjes knipt, heb je mooi 1 cm naadwaarde. (Want dit zijn labeltjes om in de zijnaden te naaien)
Ik kreeg een kleine verrassing. De grijse "Made by" werd na het strijken groenig. Totaal onverwacht, maar eigenlijk veel mooier dan dat grijs :)


Dan rest je enkel nog het lint in stukjes te snijden, en je hebt labeltjes!


Satijnlint: Veritas
Transferpapier: Action

Opgepast: na 1 wasbeurt was er reeds niets meer te zien. Alles was afgewassen :-( Hoe simpel deze methode dus ook is, niet doen met satijn! Katoen mag volgens mij geen probleem geven (of dat hoop ik toch).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten