zaterdag 7 december 2013

Grmbl grmbl gr gr

Het simpelste projectje ooit: een dekentje maken, aan de ene kant een katoen stofje, aan de andere fleece en ertussen paspel. Deze keer eentje assorti met de kussentjes van Sjoe, dan kan ik lekker warm naast hem in de zetel kruipen als het buiten vriest :)

Eerst zelf meters paspel maken. Ik had stroken oranje stof, die ik natuurlijk eerst verkeerd aaneen naaide. In plaats van elke strook met de goede kant aan dezelfde kant, slaagde ik er op de een of andere manier in om ze te alterneren. Gelukkig was ik pas halverwege toen ik dit besefte, en het lostornen ging vlot.
Daarna dubbel goed opgelet dat alle strookjes met dezelfde kant naar boven lagen, een koordje ertussen en de paspel was nog snel klaar.

En dan begon de miserie pas echt:
Het 'katoentje' was eerder iets extreem synthetisch (tja, het was het enige zwart dat ik nog liggen had), en vloog bijgevolg onder mijn naaimachine als een TGV zonder vertraging, terwijl de paspel wel mooi langzaam glijdde. Resultaat: de zwarte stof lichtjes gerimpeld.
 
Geen ramp, dacht ik, ik doe gewoon verder.
De fleece werd wel mooi gegrepen door mijn naaimachine, dus die rimpelde niet. Integendeel, op de een of andere manier werd de fleece eerder uitgerokken. 

Resultaat: als je het dekentje mooi openlegt, lijkt het alsof het 'synthetisch katoentje' veel groter is dan de fleece. Het formaat klopt gewoon niet. En voor een perfectionistje als ik, is dat dus wel een grote ramp.
Jammer, maar helaas, ik ga niet alles lostornen en opnieuw beginnen. Daar heb ik nu echt geen zin en tijd voor. Als ik eronder kruip, zie je het toch niet meer :)

En ik maakte een foto waarop het zo veel mogelijk verdoezeld werd ;)


Patroon: Emma en Mona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten