donderdag 10 april 2014

Liebster Award

Ik kreeg een Liebster Award van Cindy Godts/ MamaCin van http://cindygodts.blogspot.be. Bedankt hiervoor, ik voel mij vereerd :)
Ondertussen kreeg ik ook net eentje van Lesley Van Hees van http://sew-les.blogspot.be/. Haar vragen heb ik er nu ook bijgezet :)
Bedankt dames! 



Dit zijn de regels, want die moeten er ook zijn:
  • De Liebster Award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 Bloglovin volgers
  • Je moet "11 facts about me" delen
  • Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost
  • Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft
  • Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost
  • Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt
  • Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren

Hier gaan we:

Mezelf in 11 facts:
  1. Student geneeskunde
  2. Creatief
  3. Breien, sinds mijn 10e
  4. Naaien, sinds mijn 19e
  5. Haken, sinds mijn 20e
  6. Volleybal, beach en indoor
  7. Chaoot (al probeer ik dat te verminderen door 1001 lijstjes te maken die ik dan ook weer verlies...)
  8. Soms een beetje te impulsief
  9. Ik hou van vakantie!
  10. Megaveel ideeƫn, maar jammer genoeg te weinig tijd
  11. Dessertjes maken! <3

Mijn 11 vragen van MamaCin
  1. Wat is jullie lievelingskleur?
    Roze, maar eigenlijk elk vrolijk kleurtje mag
  2. Waarom ben je beginnen naaien?
    Weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik wilde eens iets nieuws proberen, dus waarom niet?
  3. Wat is je grootste naaiblunder ooit?
    Ik durf wel al eens iets maken zonder patroon of handleiding. Zo maakte ik ooit eens een cirkelsjaal (dit had ik ook al eens voor met een omkeerbaar kleedje). In mijn hoofd was het supersimpel en logisch, maar toen ik alles genaaid had, lukte het keren niet meer omdat ik toch iets verkeerd gedaan had. Eerst koppig blijven proberen, dan toch een simpele uitleg opgezocht en vervolgens uren bezig geweest met dat tornmesje... 
  4. Wat is je favoriete stof?
    Katoen vind ik supergemakkelijk om te naaien, dat werkt heel goed mee.
    Voor kledij gebruik ik dan weer liever tricot. Puur en alleen omdat die ritsen mij nooit zo mooi lukken.
  5. Aan welk naaiprojectje durf je (nog) niet te beginnen?
    Ik wil graag eens een hemd voor mijn vriend maken. Maar heb toch een beetje schrik, want zo simpel is dat nu toch ook weer niet. En mijn trouwkleed, daar begin ik nu ook nog niet aan (beetje te vroeg nog...), maar dat wil ik toch wel graag zelf maken.
  6. Hoeveel uren per week zit je achter je naaimachine?
    Zeer variabel. Op een goede week (bv vakantie) toch zo'n 20 uur knippen + naaien. Tijdens examens of drukke lesweken soms geen :(
  7. Welke blog vindt je de moeite en bezoek je zeker elke dag?
    Er is niet echt een blog dat ik consequent elke dag bezoek, maar ik volg toch wel heel veel blogs: http://bouquetofbuttons.be/, http://mizolilie.blogspot.be/, http://emmaenmona.blogspot.be/, http://www.carolinedelaere.com/, http://www.craftinessisnotoptional.com/, http://collie-collie.blogspot.be/, http://spiegelstiksels.blogspot.be/,...
  8. Aan welk project ben je nu bezig?
    Momenteel eigenlijk aan geen. Maar komen binnenkort: een schoudertas, een trui voor mezelf, een trui voor mijn vriend, misschien een hemd voor mijn vriend, en ik moet mijn vriend ook nog van een outfit voorzien in 'Alice in Wonderland'thema.
  9. Hoeveel meter stof heb je in je kast liggen en mogen we even mee gluren (foto?)
    Geen idee hoeveel meters dat zijn. Maar het zijn er (te?) veel. Daarom probeer ik mee te doen aan Stashbusting.
    Hier een foto van de 3 dozen die thuis staan. Voor de rest moet ik misschien ook eens een paar dozen kopen, of een nieuwe kast als ik alleen ga wonen bij mijn vriend :)
    De bovenste doos zit vol vilt, de middelste vol tricot, en de onderste vol katoen. Maar dit is naar ik vermoed nog niet de helft. Ik heb dus naast deze dosis nog 3 van die herbruikbare boodschappentassen vol met voering, tricot, katoen,... (verdeeld over thuis en kot), en dan nog enkele meters joggingstof en fleece. Maar die laatste nemen veel plaats in, dus die liggen ergens in een mand.
    Maar ik hoop dus binnenkort mijn stoffenvoorraad in 1 kast te kunnen leggen en mooi gesorteerd.
  10. Welke vind je mijn mooiste creatie?
    Je maakt zoveel moois, maar vandaag gaat mijn voorkeur uit naar de Biefrul tas.
  11. Wat is je lievelings - online winkel?
    Eigenlijk koop ik zelden iets online. Af en toe misschien iets van Bol.com
    Maar ik snuister wel enorm graag in stoffenwebshops. Ik koop er doorgaans niets, maar ik doe altijd enorm veel inspiratie op bij aanblik van zoveel moois. Er zijn er iets te veel om op te noemen, maar ik geef je er toch enkele mee: Fino in Fondo, Bambiblauw, Koekepeertje, Mon Depot, Kersenpitje,... 

De 11 vragen van Sew-Les:
  1. Wat maak jij het liefste?
    Goh, zo veel eigenlijk. Maar ik vind het vooral het leukst als ik mijn naaimachine mag bovenhalen. Cadeautjes of kleertjes, dat maakt mij niet zoveel uit.
  2. Hoeveel uren per week kruip je achter je naaimachine?
    Zie vraag 6 hierboven
  3. Wat is je lievelingskleur?
    Zie vraag 1 hierboven
  4. Wat is je favoriete webshop?
    Zie vraag 11 hierboven
  5. In welk stofje durf je niet zo goed je schaar zetten? Je weet wel,... zo mooi!
    Een prachtig flamingo-stofje. Ik was er meteen verliefd op, heb er enkele meters van gekocht, maar durf er toch nog niet in te knippen. Deels omdat ik nog geen kinderen heb, en ik het toch meer een kinderstofje vind, deels omdat ik schrik heb dat anderen het misschien niet zo mooi zouden vinden als ik.
  6. Wat is je favoriete stofje?
    Zie vraag 4 hierboven
  7. Welke foto heb je laatst genomen?
    Haha, gemakkelijk, de foto van vraag 9 hierboven :) Maar ik zal jullie de voorlaatste ook nog meegeven. Deze komt later nog op mijn blog (met tutorial). Ik maakte een vilten boeketje met enkele geld-bloemetjes als verjaardagscadeautje.
  8. Waar komt je blognaam vandaan?
    Liesebieze is de koosnaam die mijn vader vroeger voor mij gebruikte. En aangezien wij nog geen kindjes hebben, kon ik nog niet met hun naam goochelen tot leuke blognaam.
  9. Wat staat er momenteel op jouw To-Do lijstje?
    Veel :) Trui voor mezelf, trui voor mijn vriend, tas om volgend jaar mee te nemen op stage, zomerjas, mijn vriend voorzien van een outfit in 'Alice in Wonderland'thema,...
  10. Welk projectje ligt er nu op jouw naaitafel?
    Zie vraag 8 hierboven
  11. Hoe en wanneer heb jij het naaien ontdekt?
    Dat begon met verstelwerkjes. Mijn moeder had er gewoon te weinig tijd voor, en dus naaide ik dan maar zelf mijn knoopjes vast en zo. Op den duur begon ik afgedankte rokken van mijn zus te veranderen in kleedjes/tuniekjes voor mezelf.
    In het eerste jaar aan de unief, ging ik naar een Middeleeuws verkleedfeest. Een week lang ben ik toen bezig geweest een cape te maken met zo'n gigantische kap. Ik had nog geen naaimachine, en deed alles met de hand. Toen begon ik meer en meer interesse te tonen om gewoon zelf mijn kleren te maken. Eerst op de naaimachine thuis, maar toen kreeg ik er eentje van mijn mama, waar ik nu nog altijd op naai. Het is een heel goedkoop model van Singer, uit de Blokker, maar ondanks dat je merkt dat hij toch zijn limieten heeft, ben ik er toch nog zeer blij mij. (Mijn moeder zei me onlangs dat als ze geweten had dat ik zo graag en zo veel zou naaien, dat ze dan direct een duurder en steviger model gekocht had)
    Lang verhaal kort: rond mijn 19e heb ik de naaimicrobe heel goed te pakken gekregen. Voordien deed ik het ook al, maar dat was nog "meer prullen dan naaien".

De 10 bloggers die ik nomineer zijn:

Jullie 11 nieuwe vragen:
  1. Wat/wie zou je zeker meenemen naar een onbewoond eiland, en waarom?
  2. Waarom ben je beginnen bloggen?
  3. Als je de mogelijkheid krijgt mee te doen aan een blogdate, wie (van welke blogs) moeten er dan voor jou zeker bijzijn?
  4. Wat was je favoriete project aller tijden?
  5. Wat staat er dit jaar zeker op je to-do lijstje?
  6. Als je nooit meer zou mogen naaien, hoe anders zou je leven er dan uitzien?
  7. Met welke stof werk je het liefst?
  8. Welk patroon laat je angstvallig links liggen, ondanks dat je het wel wilt maken, maar gewoon nog niet goed durft? 
  9. Is er een projectje dat je ooit maakte, maar waar je nu van denkt: 'Wat heb ik mij ooit in mijn hoofd gehaald om dit te maken'? 
  10. Welke winkel kan je nooit passeren zonder eventjes binnen te lopen, en meestal ook buiten te komen met iets nieuws?
  11. Wat is jouw grootste zonde? 

Veel succes :)

2 opmerkingen:

  1. Ben een beetje laat precies , ik nomineerde jou ook zojuist voor de Liebster Award! Zie maar wat je er mee doet!
    Groetjes sew-les.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor de nominatie!!! We gaan zo snel mogelijk je vragen beantwoorden!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen