maandag 9 november 2015

Sew it Up Ronde 4

Deze week stond in het teken van het mannelijke overhemd. De 2 belangrijkste elementen waren dan ook knoopsgaten en fijn werk leveren. 


Voor mij was het het moeilijkste thema in deze wedstrijd. Niet omwille van de technische vaardigheid, maar omwille van "ik draag nooit zo'n kledij". Urenlang zocht ik het internet af naar inspiratie. Tot ik plots de Bleuet Dress van Deer&Doe zag, en ik wist: dit wil ik! Een mooie snit en met de strik op de rug wordt de jurk net dat tikkeltje speelser. 




De jurk komt op foto jammer genoeg niet ten volle tot zijn recht, omdat de fijne print liet zich niet gemakkelijk fotograferen.



Dit was de eerste maal dat ik een jurk maakte in katoen. Uit schrik voor de niet-rekbare stof, in combinatie met het besef dat Franse maten nogal klein uitvallen, besloot ik de inbegrepen naadwaarde van 1.5 cm op 1 cm te stikken. Achteraf gezien was dit niet echt nodig geweest, al moet ik toegeven dat ik wel blij ben met de extra bewegingsvrijheid. 


Pofmouwtjes waren ook nieuw voor mij, en mijn persoonlijke teller van gestikte knoopsgaten schoot van 4 tot een totaal van 19 vlotjes de hoogte in. 15 knoopsgaten en evenveel knopen met de hand aannaaien: een tijdrovend klusje! Even tijdrovend was het doorstikken van elke naad, maar het gaf wel een veel mooier resultaat.



Het was een opdracht ver uit mijn comfortzone, maar ik heb alvast veel nieuwe dingen geleerd! Een klein bedankje ook naar mijn lieve schoonzus die mij in haar winkeltje met geurkaarsen liet snuisteren. Een waar genot voor je zintuigen!



Vergeet ook deze week niet te stemmen!


Patroon: Bleuet dress, Deer&Doe
Stof: De Stoffenstraat, Kasterlee
Winkeltje: www.ilovecandles.be  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten