maandag 2 november 2015

Sew it Up Ronde 3

De tijd vliegt voorbij, we zijn al aan week 3! 


Deze week was het thema 'kant'. Dat vond ik zowat het leukste thema van deze editie. Kant is dan misschien niet de gemakkelijkste stof om mee te werken, maar het is wel een prachtige stof! En op en top vrouwelijk. 


Het patroon is een aanpassing van een zelfgetekend patroon. Bij de mouwtjes stikte ik een zoom, maar bij het rokdeel liet ik het kant in zijn ruwe ongestikte vorm. 


 
Enkel jammer dat ik vergat een neutrale bh aan te trekken... De stofjes voor het kleedje kocht ik in de Stoffenstraat. En hoewel stretch-kant makkelijker lijkt omdat een stretch-stof meer vergevend is qua pasvorm, kan ik je verzekeren dat dit niet noodzakelijk gemakkelijker verwerkt!



Het vest, in dezelfde kleur als de rits van mijn botjes, maakte ik volgens een patroon uit Knipmode (02-2014). Het heeft grote zakken, waar je echt superveel in kwijt kunt. De opgemeten maat bleek jammer genoeg te groot, met veel aanpassingen (en gevloek) tot gevolg. 


Het lintje hoort eigenlijk bij het vest, maar omdat ik het zo tof passen vond bij het kleedje, besloot ik na enkele foto’s het lint op het kleedje te knopen. Hierdoor wordt het kleedje wat gebroken. Een lastminute ideetje waar ik zeer tevreden over ben!



Sorry voor de overload aan foto’s, maar tijdens het bezoek aan de Antwerpse Zoo deed het fototoestel overuren. En soms deden we de diertjes eens na...


Vergeet zeker niet om ook deze week te stemmen!


O, en dan nog deze tip: controleer eens extra voor je een mouw instikt. Want hoe hatelijk lostornen ook mag zijn, kant lostornen is nog net dat tikkeltje… heel veel erger!

Kant en bleke tricot: De Stoffenstraat
Bruine tricot: Stoffenspektakel
Patroon kleedje: zelf
Patroon vest: Knipmode 02-2014
Juwelen: Six

Geen opmerkingen:

Een reactie posten