dinsdag 11 september 2012

Strandtas

 
Een tijdje geleden vond ik een handleiding voor een strandtas op de blog Emma en Mona. En hoewel de zomer reeds op zijn einde loopt, wilde ik deze toch maken. Dan heb ik hem voor volgend jaar :) 
Zelf zal ik geen handleiding uittypen, want als je op de link hierboven klikt, kom je vanzelf bij de handleiding.

Van de afgeknipte hoekjes maakte ik kleine piramides.Voor de circusartisten onder ons: je kan ze gebruiken als jongleerballetjes. Voor de andere: geen idee, maar ik vond ze gewoon leuk.


Eerst neem je het driehoekje dat je vervolgens terugplooit zodat je twee vierkantjes op elkaar hebt. (Indien je deze piramides uit andere stukjes stof wilt maken, kan je dus twee vierkantjes met de goede kant op elkaar leggen) Vervolgens zorg je ervoor dat er 3 zijden gestikt worden.



Daarna moet je het stukje binnenstebuiten draaien.

 De open zijde plooi je zoals op onderstaande foto. Je plooit de randjes naar binnen en dan stik je de opening toe. Laat een klein gaatje om te vullen met bv rijst, en naai ook de rest toe.
 

Klaar.

1 opmerking: