maandag 27 juni 2016

Vrijgezellen Zus

Een maandje geleden mocht ik de vrijgezellen van Zus organiseren. We besloten dat ze er echt moest uitspringen als vrijgezel, en besloten dan ook om een thema te kiezen. Na veel wikken en wegen werd uiteindelijk gekozen voor het thema elfjes. Zus is immers al sinds kleine pagadder grote fan van Tinkelbel. 


Ik maakte voor haar een rokje, vleugeltjes en kroontje. De rok is een simpele cirkelrok (met vele lagen tule en organza bovenop een effen groen katoentje) en boordstof. Ettelijke uren spendeerde ik aan het opnaaien van talloze bloemen en klimop, allemaal met de hand genaaid! Op een gegeven moment begon Sjoe te klagen: 'Hangen daar nu nog niet genoeg bloemen op?' Nee dus, het moest vol! De t-shirt kwam gewoon uit Zus haar kast.


Haar vleugeltjes werden met behulp van oude kapstokken en nylonkousen gemaakt. Ze werden met verf en water geverfd en kregen een doos glitters over zich, alvorens ook hier tallozen bloemen op te naaien.
 

Voor onszelf kochten we vleugels en tutu's op Aliexpress. Die allemaal met de hand maken, was iets te veel werk. Iedereen kreeg ook nog een elfjesketting. Voor ons een complete outfit voor iets meer dan 5 euro per persoon!  


Foto's met dank aan Elien Buyse en Jolien Vandenborre.
Stof tutu zus: De Stoffenstraat en Stoffenspektakel
Bloemen en klimop: Aliexpress
Ketting elfje: Aliexpress
Vleugels en tutu's: Aliexpress

1 opmerking:

  1. En ik, ik ben super blij met mijn outfit!!!! Nogmaals merci hiervoor !

    BeantwoordenVerwijderen