dinsdag 17 februari 2015

Voor de kleine Seppe (en zijn zus)

Enkele weken geleden werd er een kleine Seppe geboren. Natuurlijk maakte ik zelf het cadeautje. Al duurde het wel eventjes eer mama en papa door hadden dat het zelfgemaakt was. Op zo'n moment wordt je toch wel eventjes fier, mijn creaties zien er blijkbaar te perfect uit ;-)

Ik maakte eerst een jasje uit 'Zo Geknipt'. Omdat dit een jasje is dat eerder voor 6 maanden is nam ik langs buiten en dik tricot en binnenin een dunner tricot. (Ik had geen katoen dat mooi met een ander stofje zou passen, en er ligt nog iets te veel stof in de kast om nieuwe te kopen...) Ik had nog wel een sweaterstof liggen dat er ook mooi zou bijpassen, maar dan zou Seppe een winterjasje in de zomer moeten dragen...


Daarnaast maakte ik nog leuke kimonoshirtjes. Eentje voor Seppe (0-6 maanden), en eentje voor grote zus (2 jaar). Sjoe hielp mij met het patroon uittekenen. Dit zijn echt leuke shirtjes om te maken. Niet moeilijk en superschattig resultaat.





Patroon jasje: Zo Geknipt
Patroon kimono: Habitual
Stof diertjes groen: Kersenpitje
Stof tricot rood: Sleepstraat, Gent
Stof diertjes blauw: Daaidieka 
Gele paspel: zelfgemaakt met biais uit de Veritas
Paarse en roze biais: Action

5 opmerkingen:

  1. Hele leuke, schattige kleertjes!
    Leuk je gisteren ontmoet te hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kado! Het leek inderdaad te echt :-)

    Ik zal Davina eens opdragen ne fotoshoot te doen met de kleertjes. Dan past die foto hier zeker ergens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kado! Het leek inderdaad te echt :-)

    Ik zal Davina eens opdragen ne fotoshoot te doen met de kleertjes. Dan past die foto hier zeker ergens!

    BeantwoordenVerwijderen